Vanwege de langdurige, ongekende drukte kunnen de reactietijden van onze klantenservice oplopen. De huidige situatie brengt grote uitdagingen met zich mee waardoor onze klantenservice drukker is dan ooit tevoren. Ook het verkrijgen van informatie vanuit producenten laat langer op zich wachten momenteel. Het spijt ons dat we niet iedereen zo kunnen helpen zoals we zouden willen. We hopen op je geduld en begrip. Vind het antwoord op je vraag hieronder.

Bestellingen & houtcrisis

Waarom duren leveringen langer dan normaal?

Dit komt vanwege de langdurige, extreme drukte en de ongekende schaarste welke momenteel heerst in de wereldwijde houtbranche. Door deze extreme drukte hebben alle producenten de grootst mogelijke moeite met het verwerken van de bestellingen. Daarnaast is er momenteel weinig of geen voorraad waardoor bestellingen simpelweg niet gereed gemaakt kunnen worden door de producent.

Alle producenten dragen bestellingen zo snel mogelijk en op chronologische volgorde over aan onze transporteur. Onze transporteur zal na ontvangst vanzelf contact met jullie opnemen over het aflevermoment.

Hoe verloopt het logistieke proces van mijn bestelling?

Voor de meeste bestellingen geldt dat deze zo snel mogelijk worden overgedragen aan onze transporteur. Een planner van onze transporteur zal dan vanzelf contact met je opnemen over het aflevermoment. Tot op dat moment is de ritplanning nog niet definitief en is de exacte leverdag dus ook nog onbekend. De avond voor de leverdag ontvang je ook nog een geautomatiseerde e-mail van onze transporteur met een tijdsindicatie.

Waarom heb ik nog niks gehoord over de levering van mijn bestelling?

Voor de meeste bestellingen geldt dat deze zo snel mogelijk worden overgedragen aan onze transporteur. Een planner van onze transporteur zal dan vanzelf contact met je opnemen over het aflevermoment.

Voordat een bestelling overgedragen kan worden aan onze transporteur moeten de producten geproduceerd of op voorraad te zijn. Wanneer dit het geval is wordt de zending gereed gemaakt voor transport door de producent en overgedragen aan onze transporteur.

Wanneer er geen voorraad is dan vragen wij de producent om indicaties van de verwachte levertijd te verstrekken. In sommige gevallen kan de producent helaas geen informatie verstrekken over de verwachte levertijd. Dit komt omdat zij op dat moment geen voorraad hebben en ook nog niet zeker is wanneer de nieuwe voorraad zal binnenkomen.

De toevoer van ruw-hout vanuit de bossen/zagerijen aan de producenten is vaak onvoorspelbaar waardoor gemaakte productieplanningen niet altijd gehaald kunnen worden. Daardoor durven producenten pas indicaties te geven wanneer de voorraden daadwerkelijk zijn binnengekomen op de Nederlandse voorraadlocatie.

Waarom kan er geen verwachte levertijd worden aangegeven?

In sommige gevallen kan de producent helaas geen informatie verstrekken over de verwachte levertijd. Dit komt omdat zij op dat moment geen voorraad hebben en ook nog niet zeker is wanneer de nieuwe voorraad zal binnenkomen.

De toevoer van ruw-hout vanuit de bossen/zagerijen aan de producenten is vaak onvoorspelbaar waardoor gemaakte productieplanningen niet altijd gehaald kunnen worden. Daardoor durven producenten pas indicaties te geven wanneer de voorraden daadwerkelijk zijn binnengekomen op de Nederlandse voorraadlocatie.

Wanneer weet ik wanneer er geleverd kan worden?

Op het moment dat de bestelling is overgedragen aan onze transporteur vanuit de producent. Een planner van onze transporteur zal dan vanzelf contact met je opnemen over het aflevermoment. Tot op dat moment is de ritplanning nog niet definitief en is de exacte leverdag dus ook nog onbekend. De avond voor de leverdag ontvang je ook nog een geautomatiseerde e-mail van onze transporteur met een tijdsindicatie.

Waarom duurt het impregneren langer dan normaal?

Een deel van ons assortiment wordt op aanvraag geïmpregneerd. Vanwege de extreme drukte staat er momenteel een enorme file bij de impregneerfabriek met bestellingen welke nog geïmpregneerd moeten worden. Het impregneren verlengt de levertijd momenteel zelfs met circa 12 – 15 weken.

Waarom is de prijs van het door mij bestelde product momenteel hoger?

Prijzen stijgen als gevolg van de ongekende houtschaarste. De wereldwijde vraag naar hout is momenteel veel groter dan de beschikbaarheid. Ondanks de gestegen inkoopprijzen bieden wij onze producten altijd voor de scherpst mogelijke prijs aan.

Levertijden

Wat zijn de levertijden?

Dat verschilt per product. Om die reden staan de levertijden weergegeven op de pagina’s van het product zelf. Onder het kopje ‘supersnelle levering’ staat een indicatie weergegeven.

Indien je ervoor kiest het hout te laten impregneren of spuiten, geldt mogelijk een langere levertijd, gezien dit soms op aanvraag gebeurd. Ook hierover kun je meer info vinden op de betreffende productpagina.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

Voor de grotere pakketten en pallets hebben we specialistische transporteurs. Zij maken gebruik van een vrachtwagen met kooiaap (meeneemheftruck). Omdat het in veel gevallen handig is dat er iemand aanwezig is op het leveradres – om aan te geven waar het pakket geplaatst moet worden bijvoorbeeld – wordt er eerst contact met je opgenomen. Je hoort dus na bestelling vanzelf meer over de leverdag, en je krijgt dan ook een indicatie van het tijdstip. Indien het levermoment niet uitkomt, kun je in overleg met de transporteur een oplossing vinden.

Brievenbuspakketten en kleine pakketjes worden geleverd via een pakketdienst. Deze worden indien voorradig zo spoedig mogelijk verzonden. In de meeste gevallen heb je de mogelijkheid tot het volgen van de bestelling via Track en Trace. Bij vragen kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Leveren & bezorgen

Wat zijn de vrachtkosten?

Om de vrachtkosten zo nauwkeurig mogelijk te belasten, worden deze berekend op basis van grootte en gewicht. Op de productpagina’s is aangegeven welk bedrag aan transportkosten wordt gehanteerd.

Naar welke landen leveren jullie?

Wij leveren standaard in Nederland en België. De transportkosten en levertijden zijn voor beide landen gelijk. Daarnaast leveren we in overleg ook in andere landen, zoals Duitsland.

Waar wordt het pakket of de pallet neergezet?

Wij kunnen het pakket of de pallet overal plaatsen waar wij toegang hebben met de heftruck. Denk er wel aan dat een pallet/pakket in combinatie met het voertuigje zelf vrij groot is. Daarbij komt dat het pakket meestal ook nog eens ‘over dwars’ op de lepels wordt vervoerd. Dat betekent dat we niet zomaar overal kunnen lossen. Het is bijvoorbeeld onmogelijk om via de tuindeuren een grote pallet in de tuin te plaatsen.

Natuurlijk proberen we je altijd zo eenvoudig mogelijk te maken. We proberen daarom in samenspraak de beste locatie te kiezen, zodat je zo weinig mogelijk meters hoeft te maken met de afzonderlijke onderdelen.

Is het ook mogelijk mijn bestelling zelf af te halen?

Ja, dat is meestal wel mogelijk. Let echter wel op de volgende 2 punten:

  • Bij de grotere pakketten en pallets, zoals bij blokhutten of overkappingen, heb je een geschikt vervoersmiddel nodig. Vraag daarom altijd eerst naar een indicatie van de afmetingen en het gewicht van het te vervoeren pakket.
  • Vraag altijd naar de locatie waar het af te nemen product op voorraad is. Dit kan namelijk verschillen, we zijn niet alleen voorraadhoudend in Rijssen.

Betalen

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

Je kunt eenvoudig online afrekenen in de beveiligde betaalomgeving van onze webshop. Wij bieden onder meer de volgende betaalmethodes:

  • iDeal
  • Klarna Achteraf Betalen
  • Creditcard (o.a. Visa, Mastercard & American Express)
  • Apple Pay
  • Bancontact
  • Overboeking
  • SOFORT Banking
  • KBC/CBC Betaalknop
  • Belfius Direct Net
  • ING Home’Pay

Betalingen met contant geld zijn niet mogelijk.

Kan ik daarnaast ook in termijnen betalen?

Nee, op dit moment is dat niet mogelijk. Wel is in veel gevallen de betaalmethode Klarna Achteraf Betalen beschikbaar. Daarmee is het mogelijk om te betalen na ontvangst. Hoewel je dan dus niet vooraf hoeft te betalen, dien je wel vrij snel na ontvangst het volledige bedrag te voldoen.

Chatten

Indien online krijg je direct antwoord.

Start hier je live gesprek.

Bellen

Van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 09:00 en 17:30. Op zaterdag tussen 10:00 en 14:00.

Bel ons op +31 548 547 914.

Mailen

We proberen je e-mail te beantwoorden binnen 48 uur.

Verstuur je bericht naar: [email protected]

Meer weten?

Je kunt ook ons contactformulier invullen.

Volg ook onze socials